Dział Diesel

W tym miejscu znajdą Państwo rożne ciekawe informacje ,artykuły o naszych dostawcach aby dowiedzieć się więcej kliknij na logo. 

Jeżeli poszukują Państwo specyficznych informacji prosimy o kontakt telefoniczny, a my chętnie Państwu pomożemy.

Delphi wprowadził program części, aby umożliwić nie tylko diagnozę i wymianę wadliwych pomp i wtryskiwaczy Common Rail, ale także ich naprawę.

Z powodu złożoności systemu Common Rail, są wymagane surowe standardy w warsztacie. Szczególnie system musi być serwisowany w pomieszczeniu, które jest utrzymane w najwyższej czystości i zabezpiecza przed zanieczyszczeniami. Wyspecjalizowane warsztaty Diesla, które osiągnęły takie standardy mogą przeprowadzać serwis i naprawę.Technicy pracujący przy naprawie systemu Common Rail przechodzą specjalistyczne kursy szkoleniowe, a standardy w warsztacie są sprawdzane przez inżynierów Delphi, aby się upewnić, że prace są przeprowadzane według najwyższych standardów.Naprawa wtryskiwacza CR

Naprawa wtryskiwaczy Common Rail wymaga wprowadzenia przez warsztat nowego kodu C2i, który później musi być zaprogramowany w ECU. Kod C2i składa się z 16 cyfr, które odnoszą się do dokładnego pomiaru każdego wtryskiwacza według określonych kryteriów. Tylko osoby upoważnione przez Delphi są w stanie poprawnie stworzyć ten kod, jako że wymagane pomiary dla C2i i baza danych, która generuje kod są zastrzeżone wyłącznie dla tej grupy warsztatów.

Sieć specjalistyczna Delphi

Gdziekolwiek się znajdujesz, jest tam w pobliżu autoryzowany warsztat Delphi, który Ci doradzi na temat Twojego silnika Common Rail. Aby znaleźć najbliższy warsztat specjalistyczny kliknij tutaj.

 

 

System Common Rail składa się także z innych różnych komponentów.

Siłownik niskiego ciśnienia (IMV)

IMV jest używany do kontrolowania ciśnienia w szynie. IMV otrzymuje sygnał z ECU, który reguluje ilość dostarczanego paliwa do komory wysokiego ciśnienia w pompie w ten sposób kontrolując ciśnienie w szynie.

Czujnik temperatury

Czujnik temperatury paliwa jest montowany do pompy. Jego zadanie polega na monitorowaniu temperatury paliwa wewnątrz pompy i dostarczać te informacje do ECU.

Złączka Venturiego

Złączka Venturiego jest tak zaprojektowana, aby optymalizować osiągi wtryskiwacza. Jest zamontowana na wylocie paliwa pod niskim ciśnieniem z pompy i dostarcza podciśnienia do obwodu powrotu paliwa z wtryskiwacza.

 

 

 

Ze względu na występujące w systemie wysokie ciśnienia, czystość paliwa jest decydująca. Jednym z najważniejszych komponentów systemu jest filtr paliwa, który działa jako pierwsza linia obrony silnika. Efektywna filtracja i jakość oleju napędowego są podstawą dla ochrony wyposażenia wtrysku paliwa Common Rail (FIE) przed wodą i zanieczyszczeniami. Już cząstka brudu o wielkości 2 mikronów może całkowicie zniszczyć pompę paliwa.Najnowsza gama filtrów paliwa Delphi została już wprowadzona, aby usuwać cząstki poniżej 2 mikronów.

Ciągłe ulepszenia dają pewność, że wymagania dotyczące dużej żywotności i lepszych osiągów są cały czas spełniane.Wraz z tradycyjnymi filtrami, filtry Delphi Diesel są montowane jako oryginalne wyposażenie w wielu zastosowaniach Common Rail takich jak Renault, Ford, Kia, Hyundai, PSA, Jaguar i SsangYong. Dostępna także jest pełna lista filtrów Common Rail.W celu osiągnięcia optymalnych osiągów zaleca się wymianę filtrów Common Rail zgodnie z zaleceniami serwisowymi producenta pojazdu.  

 

Zespół rurek transportuje paliwo pod wysokim ciśnieniem pomiędzy pompą a szyną i szyną a wtryskiwaczami, opierając się zmianom ciśnienia i uszczelniając cały system od świata zewnętrznego.

Rurka wysokiego ciśnienia CR jest rurką ukształtowaną z uszczelniającymi powierzchniami na końcach i śrubami, nakrętkami mocującymi. 

Zespół rurek transportuje paliwo pod wysokim ciśnieniem pomiędzy pompą a szyną i szyną a wtryskiwaczami, opierając się zmianom ciśnienia i uszczelniając cały system od świata zewnętrznego. 

Delphi Diesel Aftermarket wprowadził do sprzedaży YDT278 zestaw do sprawdzania przelewów z wtryskiwaczy Common Rail, używanie jego wymaga usunięcia pompy aż do rurek wysokiego ciśnienia na szynie. 

W następstwie tej operacji jakakolwiek interwencja w system wymaga wymiany rurek wysokiego ciśnienia, Delphi Diesel Aftermarket zaleca, aby taka rurka została wymieniona na nową. Po zamocowaniu rurki, jej końcówka się deformuje uszczelniając cały system co zapobiega przeciekom pod wysokim ciśnieniem generowanych w systemie. 

Po demontażu, rurka posiada zdeformowaną końcówkę i jeśli jest montowana ponownie zachodzi obawa, że nie będzie całkowicie szczelna – nawet najmniejsza rysa na używanej rurce może spowodować potencjalny, poważny wyciek paliwa przy maksymalnym ciśnieniu w systemie.

Wtryskiwacz Common Rail reguluje dokładnie ilość podawanego paliwa do komory spalania. Dokładne otwarcie i zamknięcie wtryskiwaczy jest elektronicznie kontrolowane przez elektrozawory, które są wbudowane w każdej obudowie wtryskiwacza.

Zadaniem systemu wtrysku Common Rail jest możliwość kontroli wyprzedzenia, czasu wtrysku i ciśnienia indywidualnie w taki sposób, aby dochodziło do jak najbardziej pełnego spalania – cylinder po cylindrze – w zależności od warunków pracy silnika.

Wtryskiwacz Common Rail jest ważnym komponentem w systemie, regulującym dokładnie ilość podawanego paliwa do komory spalania. Dokładne otwarcie i zamknięcie wtryskiwaczy jest elektronicznie kontrolowane przez elektrozawory, które są wbudowane w każdej obudowie wtryskiwacza.

Wtryskiwacze Common Rail Delphi są montowane w większości popularnych,  największych światowych producentów pojazdów takich jak Renault, Ford i Kia.

 

 

 

Więcej artykułów…
Pompy Common Rail