Wiele nowoczesnych pojazdów z silnikami benzynowymi jest wyposażonych we wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku benzyny (GDI). Ta technologia wtryskiwaczy została po raz pierwszy wprowadzona przez Mitsubishi w 1997 roku a następnie trafiła do produkcji masowej na początku XI wieku dzięki VW i Audi. Inni producenci (Ford, Renault, Peugeot, etc.) szybko przeszli na technologię GDI i przewiduje się, że wtryskiwacze, które spełniają normę emisji spalin Euro 5, będą odnotowywały gwałtowny wzrost w następnych latach.
Ze względu na konstrukcję wtryskiwaczy GDI nie mogą być one testowane na tradycyjnych urządzeniach testowych takich jak ASNU Classic bez dodatkowej skrzynki aktualizacyjnej. Skrzynka łącznikowa ASNU GDI została zaprojektowana, aby sterować wtryskiwaczami GDI i symulować elektronicznie ich działanie przy odpowiednim napięciu i natężeniu, tak jak w prawdziwym silniku.

Właściwe działanie elektroniczne jest bardzo ważne podczas sprawdzania odpowiedzi wtryskiwacza na zmiany w mS & RPM. Także bardzo ważne jest sprawdzanie dystrybucji paliwa wtryskiwacza oraz atomizacji na właściwą pracę silnika, zużycie paliwa i emisję spalin.
Skrzynka aktualizacyjna daje możliwości przeprowadzania wszystkich takich testów na wtryskiwaczach GDI i została tak zaprojektowana, aby była kompatybilna nie tylko z teraźniejszymi i poprzednimi wersjami ASNU Classic & ASNU Junior, ale także z innymi testerami wtryskiwaczy benzynowych, które występują na rynku.
Stąd też, jeśli już posiadasz konkurencyjny produkt, warto zwrócić uwagę na skrzynkę aktualizacyjną ASNU GDI, gdyż z pewnością zwiększy ona Twoje możliwości, jeśli chodzi o wtryskiwacze benzynowe.